«Пам'ятка батькам»


Дорогі батьки! Школа пропонує вам співробітництво у вихованні вашої дитини. Ваша дитина для вас - це ваше майбутнє, це ваше безсмертя. Адже кожна людина фізично продовжується у своїх дітях, онуках, у своїх нащадках. І ви, звичайно, хочете, щоб ваше фізичне продовження було гідним, щоб воно не тільки зберегло усі ваші достоїнства, але і помножило їх.
Ми - школа, учителі — теж украй зацікавлені в тім, щоб ваша дитина стала повноцінною людиною, культурної, високоморальної, творчо активної і соціально зрілою особистістю. Для цього ми працюємо, віддаємо дітям свої душі і серця, свій досвід і знання. Для того щоб наше співробітництво було плідним, ми рекомендуємо вам дотримувати у вихованні вашої дитини наступних основних правил сімейного виховання:
1. Родина — це матеріальний і духовний осередок для виховання дітей, для подружнього щастя і радості. Основою, стрижнем родини є подружня любов, взаємна турбота і повага. Дитина повинна бути членом родини, але не її центром. Коли дитина стає центром родини, і батьки приносять себе йому в жертву, він виростає егоїстом із завищеною самооцінкою, він вважає, що «усі повинно бути для нього». За таку безрозсудну любов до себе він найчастіше відплачує злом - зневагою до батьків, до родини, до людей.
Не менш шкідливо, звичайно, байдуже, тим більше зневажливе відношення до дитини. Уникайте крайностей у любові до дитини.
2. Головний закон родини: усі піклуються про кожен член родини, а кожен член родини в міру своїх можливостей піклується про всю родину. Ваша дитина повинна твердо засвоїти цей закон.
3. Виховання дитини в родині - це гідне, безперервне придбання їм у процесі життя в родині корисного, коштовного життєвого досвіду. Головний засіб виховання дитини - це приклад батьків, їхнє поводження, їхня діяльність, ця зацікавлена участь дитини в житті родини, у її турботах і радості, це праця і сумлінне виконання їм ваших доручень. Слова - допоміжний засіб. Дитина повинна виконувати визначену, усі роботу, що ускладнюється по мері дорослішання, по будинку для себе, для всієї родини.
4. Розвиток дитини - це розвиток його самостійності. Тому не опікуйте його, не робіть за нього те, що він може і повинний зробити сам. Допомагайте йому в придбанні умінь і навичок, нехай він навчиться робити всі те, що умієте ви. Не страшно, якщо він зробить щось не так, як треба: йому корисний досвід помилок і невдач. Роз'ясняйте йому його помилки, обговорюйте їх разом з ним, але не карайте за них. Надайте йому можливість спробувати себе в різних справах, щоб визначити свої здібності, інтереси і схильності.
5. Основа поводження дитини - це його звички. Стежите за тим, щоб у нього утворилися добрі, гарні звички і не виникали дурні. Навчите його розрізняти добро і зло. Роз'ясняйте шкоду куреня, алкоголю, наркотиків, розбещеності, неправди. Учите його любити свій будинок, свою родину, добрих людей, свій край.
 Найважливішою звичкою для нього повинне стати дотримання режиму дня. Виробіть разом з ним розумний режим дня і строго стежите за його виконанням.
6. Для виховання дитини дуже шкідливі протиріччя у вимогах батьків. Погодьте них між собою. Ще більш шкідливі протиріччя між вашими вимогами і вимогами школи, учителів. Якщо ви не згодні з нашими вимогами або вони вам незрозумілі, прийдіть до нас, і ми разом обговоримо виниклі проблеми.
7. Дуже важливо створити в родині спокійний, доброзичливий клімат, коли ніхто ні на кого не кричить, коли навіть помилки і провини обговорюються без лайки й істерики. Психічний розвиток дитини, формування його особистості у великому ступені залежить від стилю сімейного виховання. Нормальний стиль - це демократичний, коли дітям надається визначена самостійність, коли відносяться до них з теплотою і поважають їхню особистість. Звичайно, необхідний деякий контроль за поводженням і навчанням дитини з метою надання йому допомоги у важких ситуаціях. Але важливіше всіляко сприяти розвиткові в нього самоконтролю, самоаналізу і саморегуляції своєї діяльності і поводження.
Не ображайте дитини своїми підозрами, довіряйте йому. Ваша довіра, заснована на знанні, буде виховувати в нього особисту відповідальність. Не карайте дитини за правду, якщо він зізнався у своїх помилках сам.
8. Привчайте дитини піклуватися про молодшій і старших у родині. Хлопчик нехай уступає дівчинці, з цього починається виховання майбутніх батьків і матерів, підготовка щасливого шлюбу.
9. Стежите за здоров'ям дитини. Привчайте його піклуватися самому про своє здоров'я, про фізичний розвиток. Помнете, що за роки навчання в шкалі дитина переживає в тій або іншій формі вікові кризи: у 6-7років, коли в дитини виникає внутрішня позиція, усвідомлення своїх почуттів і переживань; криза полового дозрівання, що проходить звичайно в дівчинок на 2 роки раніш, ніж у хлопчиків; і юнацька криза пошуку свого місця в житті. Будьте уважні до дитини в ці кризові періоди, змінюйте стиль свого відношення до нього в міру переходу від одного вікового періоду до іншого.
10. Родина - це будинок, і як усякий будинок він може згодом старіти і мати потребу в ремонті і відновленні. Не забудьте час від часу перевіряти, не має потреби чи ваш сімейний будинок у відновленні і ремонті.
Бажаємо вам успіхів у важкій і шляхетній справі сімейного виховання вашої дитини, нехай він приносить вам радість і щастя!







Яким має бути тиск у дітей?
Артеріальний тиск: норма за віком.

Поняття артеріального тиску
Це загальне тиск крові на стінки судин. Має 2 основних параметра: систолічний (верхнє)говорить про тиск при максимальному скороченні серця в момент викиду крові, і діастолічний (нижній), навпаки, свідчить про тиск на стінки судин, коли серцевий м'яз максимально розслаблена. Різниця верхнього та нижнього значень - показник пульсового тиску.
Як правильно виміряти тиск?
Щоб визначити, який тиск у дітей прийнятно в тому чи іншому віці, слід вдатися до приладу для його виміру - тонометр (існує автомат або напівавтомат). Дуже популярний в домашніх умовах електронний прилад. При вимірюванні тиску рука дитини повинна бути разогнута, долоня повернута вгору. На оголене передпліччя на 2-3-сантиметровому відстані від ліктьового згину кріпиться гумова, обтягнута тканиною манжета (так, щоб під неї вільно містився вказівний палець). Фонендоскоп ставиться на пульсуючу артерію в місці ліктьового згину. Повітря в манжету накачується до зникнення пульсу. При відкритті вентиля і повільному спускання повітря з манжети в фонендоскоп потрібно прослухати перший і останній звукові тони, які будуть відповідно показниками систолічного і діастолічного тиску.
Особливості вимірювання
Для отримання більш точних значень вимірювання артеріального тиску у дітей правильніше проводити безпосередньо після сну або невеликого відпочинку, оскільки рухова і емоційна активність сприяє підвищенню параметрів. Вплинути на показники здатний кофеїн, так що від продуктів, що його містять, краще утриматися як мінімум за годину до проведення вимірювань. Для більшої точності показань краще придбати спеціально призначені для дітей манжети тонометра. Для різновікових дітей ширина манжети буде відрізнятися. Так, вона складе (в см): для новонароджених - 3- для дітей до року - 5 дошколят - 8- підлітків - 10. Вважається, що нижній край манжети не може знаходитися вище 2-3 см від ліктьової ямки. У діток до 2-х років виміру проводять в положенні лежачи, для інших вікових категорій - лежачи, сидячи, навіть стоячи. Слід розуміти, вимірювання артеріального тиску у дітей на обох руках може давати різні показники. Краще провести вимірювання 3 рази, через кілька хвилин кожне, причому в одному і тому ж положенні. Правильним показником буде вважатися найменша величина з отриманих. Іноді підвищення або зниження тиску може виступати наслідком боязні відвідування дитиною лікарень, неприйняття лікарів у білих халатах. Якщо ваше чадо не скаржиться на нездужання, має сенс перевірити ще раз його в спокійних домашніх умовах.

Вік, роки
Норма систолічного
 (верхнього) тиску
Норма діастолічного
(нижнього)тиску
3
92/105
48/62
4
93/110
48/63
5
95/113
48/66
6
95/114
51/70
7
91/114
53/71
8
76/98
43/58
9
79/99
43/58
10
79/99
45/61
11
83/102
47/63
12
85/107
47/64
13
86/108
48/65
14
90/113
49/69
15
91/115
48/69
16
91/121
50/71
17
95/117
54/71

Причини високого тиску у дитини
Високий тиск у дитини може виникати з багатьох причин. Частіше це порушення зустрічається у дітей підліткового віку, коли йде не тільки фізична, але й емоційна перебудова організму. Можливо, для дитини неправильно складений режим дня. Також грає роль сон, якщо малюк не висипається, його мучать кошмари, це може негативно вплинути на тиск. Часті стреси шкодять будь-якого організму, не тільки дитячого.
Можливо, можуть мати місце причини і серйозніше наприклад, проблеми зі здоровям: порушення в роботі ендокринної системи, головного мозку, різні ниркові патології, отруєння, порушення судинного тонусу.
Як знизити тиск у дітей?
Є простий долікарської метод, який дає швидкий ефект. Змочуємо марлю в оцті (можна брати будь столовий або яблучний) і прикладаємо до пят малюка на 10 хвилин.
Також корисно вживати смородину (тільки чорну), кавун, печену картоплю в мундирі. Але це принесе результат не відразу, а поступово.
Причини низького тиску у дитини
Низький тиск у дитини зустрічається рідше підвищеного. Взагалі, в нормі артеріальний тиск за день може знижуватися, це залежить від обставин. Воно знижується після прийому їжі, інтенсивних тренувань або коли дитині душно. Якщо цей стан ніяк не впливає на загальне самопочуття малюка, тому переживати не варто, це є нормою.
Однак якщо він знижений сильно, це не є добре. Знижений тиск може виникати з таких причин:
      спадковість;
      адинамія;
      захворювання інфекційного характеру;
      стреси і інші емоційні навантаження на дитину;
      цукровий діабет;
      серцеві захворювання;
      гіповітаміноз;
      черепно-мозкові травми;
      побічні дії медикаментозних препаратів.
Як підвищити тиск у дітей?
Найпростіший засіб кофеїн, який міститься в каві. Якщо ж до низького тиску приєднуються болі, то тоді необхідно вдатися до медикаментів.
Але медикаментозне лікування, будь-які препарати, вищезазначені рецепти і поради слід строго погоджувати з лікарем, навіть застосування самого невинного засобу такого напою, як кава. Краще зайвий раз перестрахуватися, так як мова йде про здоровя маленької дитини.
Допоможи собі сам!
Коли почалися проблеми з артеріальним тиском, то не варто пасивно чекати, що прийде доктор і все вилікує. Успіх профілактики і лікування багато в чому залежить від самого хворого. Про артеріальному тиску можна говорити довго та багато, це дуже люблять робити хворі, сидячи під кабінетом лікаря, однак міркувати можна, але брати на озброєння поради і рекомендації не слід, адже у кожного своя причина виникнення артеріальної гіпертензії, свої супутні захворювання і своє ліки. Деяким пацієнтам препарати, що знижують тиск підбираються не один день, тому краще довіритися одній людині - лікаря.




Пульс у дітей норма

Правильне функціонування серцево-судинної системи - важлива складова здоров'я дитини. Її показники: артеріальний тиск і пульс, які у дітей повинні відповідати нормі. Частоту серцевих скорочень (ЧСС) можна легко вимірювати і контролювати в домашніх умовах
Як правильно виміряти пульс
Існує кілька способів вимірювання пульсу - на зап'ясті, на шиї, в паху і на щиколотці, де проходять основні великі артерії. Найбільш поширений спосіб вимірювання - на зап'ясті. Щоб отримати точний результат, прикладіть палець до внутрішньої сторони зап'ястя, там, де пролягають вени, натисніть трохи і порахуйте кількість ударів протягом 60 секунд. Також можна вимірювати пульс протягом 15 секунд, помноживши отримане число ударів на 4, і протягом 10 секунд, помноживши на 6, але більшість лікарів рекомендує вимірювати показники протягом повного хвилинного циклу. Перед вимірюванням пульсу дитині бажано знаходиться в сидячому положенні хоча б протягом 10 хвилин, адже діти активно рухаються і пульс може частішати, але за 10 хвилин він зазвичай відновлюється.
 


Старше 15 років показники прирівнюються до частоті серцевих скорочень дорослої людини і складають, в середньому, 70 ударів в хвилину. Пульс і тиск змінюються протягом дня. Це нормально і потрібно для того, щоб організм людини міг пристосуватися до навколишнього світу. 
Значні відхилення показників частоти серцевих скорочень може говорити про які-небудь порушення в роботі організму. Якщо пульс у дітей значно перевищує норми таблиці, згідно з віком, це може статися з різних причин: 
      активне фізичне навантаження;
      перевтома;
      емоційний сплеск;
      в приміщенні душно;
  які-небудь захворювання дитини (дихальної, серцево-судинної системи, ендокринні порушення, низький гемоглобін).
Коли пульс дитини перевищує норму і в спокійному стані, це називається тахікардією. 
Зворотна ситуація, коли частота серцевих скорочень менше усереднених показників, що часто буває у спортсменів. Це говорить про хорошу роботу серця і тренованості організму. Тут важлива умова - хороше самопочуття дитини. Якщо ж він почуває себе погано, скаржиться на запаморочення і слабкість, тоді краще звернутися за консультацією до фахівця. Потрібно мати на увазі, що уповільнення пульсу у дитини у сні є нормою. ЧСС у недоношених дітей.
Давайте поговоримо про те, які показники пульсу для недоношених дітей є нормою. Коли дитина народжується раніше терміну, то часто він має певну незрілість деяких органів. Тому час його адаптації до життя поза утроби відбувається дещо інакше і показники життєздатності можуть відрізнятися. Так, наприклад, пульс у недоношеної дитини може досягати 180 ударів за хвилину і при цьому не бути патологією. У деяких випадках частота серцевих скорочень таких дітей зберігається в межах 120-160 як і для інших немовлят. Потрібно враховувати, що діти, народжені раніше терміну, більш чутливі до зовнішніх подразнень, які помітно збільшують частоту серцевих скорочень і артеріальний тиск. Тому недоношеній дитині треба створити спокійну обстановку і
намагатися захистити його від занадто гучних звуків або яскравого світлаЧастота серцевих скорочень у дітей-спортсменів Як вже говорилося вище, у тренованих дітей пульс менше і це добре. Дитина, яка займається спортом, повинен знати, як розрахувати максимум серцевих скорочень, який для нього є нормою. Для цього можна скористатися формулою: 220-вік. Відповідь покаже верхню допустиму межу. Також потрібно знати, що пульс повинен повернутися до своїх звичайних значень через 10 хвилин після закінчення тренування. Це є показником хорошої роботи серця.







«Памятка» для батьків
щодо відвідування та занять учнів на уроках фізичної культури

Навчально-виховний процес з фізичної культури та позаурочної фізкультурно-оздоровчої роботи в загальноосвітніх навчальних закладах відбувається відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 02.08.2005 458 «Про затвердження Положення про організацію фізичного виховання і масового спорту в дошкільних, загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладах України».
До занять з фізичної культури допускаються учні, які пройшли обов'язковий медичний профілактичний огляд відповідно до Положення про медико-педагогічний контроль за фізичним вихованням учнів у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого спільним наказом Міністерства охорони здоров'я України та Міністерства освіти і науки України від 20.07.2009 518/674, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 17.08.2009 за 772/16788, не мають протипоказань щодо стану здоров'я, у яких визначені рівень фізичного розвитку і група для занять фізичною культурою.
Медичний працівник закладу на підставі довідки про стан здоровя, в якій визначається група для занять на уроках фізичної культури, здійснює розподіл усіх учнів на групи для занять фізичною культурою. Таких груп є три: основна, підготовча та спеціальна.
До основної групи відносять здорових дітей та дітей, які мають гармонічний, високий або середній рівень фізичного розвитку з високим або вище середнього рівнем функціонально-резервних можливостей серцево-судинної системи. Для зазначеної категорії фізична підготовка проводиться в повному обсязі згідно з навчальними програмами з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини.
До підготовчої групи зараховуються діти в реабілітаційному періоді після гострого захворювання, що не потребує курсу лікувальної фізкультури, з середнім рівнем функціонально-резервних можливостей серцево-судинної системи. Для цієї категорії учнів характерне поступове збільшення фізичних навантажень без здачі фізичних нормативів. (оцінюється техніка виконання вправ та теоретичні знання). Окрім того, заборонено заняття в спортивних секціях, але рекомендовано додаткові заняття у групах загальнофізичної підготовки або в домашніх умовах з метою ліквідації недоліків у фізичній підготовці. Залежно від складності перенесеної хвороби реабілітаційний період може тривати від 1 місяця до 2 років (в окремих випадках до повного одужання).
До спеціальної групи зараховують учнів, які мають значні відхилення постійного чи тимчасового характеру у стані здоровя, що не перешкоджають навчанню у школі, але протипоказані для занять фізичною культурою за навчальною програмою. Рівень функціонально-резервних можливостей: низький або нижче середнього. Такі учні також не здають нормативів, на уроках виконують корегувальні загальнорозвиваючі вправи з урахуванням характеру та ступеня відхилень, можуть залучатися учителем до організації та підготовки уроку (збір спортивного інвентаря). Їм ставляться поточні оцінки, а за тему чи семестр «зараховано» чи «не зараховано».
Допустиме навантаження на уроці для тих учнів, які за станом здоров'я належать до підготовчої та спеціальної груп і відвідують уроки фізичної культури, встановлює вчитель.
Медичне обстеження учнів проводиться щорічно в установленому законодавством порядку. Учні, які не пройшли медичного обстеження, не допускаються до фізичного навантаження на навчальних заняттях.

Правилами безпеки під час проведення занять з фізичної культури і спорту в загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України 521 від 01.06.2010. (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 9 серпня 2010 р. 651/17946), передбачено, що учні повинні бути присутніми на уроках фізичної культури незалежно від рівня фізичного розвитку і групи занять фізичною культурою, а також тимчасово звільнені від занять.

Рекомендації батькам:
- ознайомитись з «Памяткою» щодо відвідувань та занять учнів на уроках фізичної культури;
- в період з квітня по серпень кожного року сприяти проходженню своїх дітей профілактичного медичного огляду;
- ознайомлюватись з результатами медичного огляду та з висновками про визначення груп для занять фізичною культурою;
- в разі непогодження з висновками медичної комісії, повторно проходити медичний огляд та ретельно обслідувати наявні відхилення у здоровї своїх дітей.


Комментариев нет:

Отправить комментарий